reklama

Elżbieta Ugrynowicz: Nie chodziło wyłącznie o pieniądze

Szymon Wasylów
W połowie czerwca na łamach Gazety Wojewódzkiej opublikowaliśmy wywiad z Burmistrz Lwówka Śląskiego Mariolą Szczęsną, w którym rozmawialiśmy zarówno o wizji rozwoju miasta i gminy jak i zmianach kadrowych jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich miesięcy. W rozmowie pojawił się m.in wątek dotyczący rezygnacji z zajmowanego stanowiska przez Elżbietę Ugrynowicz – Dyrektora SP 2 oraz związanych z tą sprawą okoliczności. Jak się okazuje opis sytuacji Marioli Szczęsnej różni się od przedstawionej przez E. Ugrynowicz. Z tego powodu publikujemy oświadczenie dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2.

Jestem dyrektorem Szkoły Podstawowej Nr 2 w Lwówku Śląskim od 2006r. Pismo informujące o rezygnacji wystosowałam 15 maja 2015r., a nie jak Pani Burmistrz poinformowała za Waszym pośrednictwem, pod koniec maja. Moja decyzja nie była łatwa, tym bardziej, że do końca drugiej kadencji pozostał rok. Dyrektor szkoły ma obowiązek zaprojektować organizację pracy na kolejny rok szkolny do końca kwietnia każdego roku. W arkuszu organizacyjnym oddanym 30 kwietnia br. w sekretariacie UGiM Lwówek Śląski, zaplanowałam siebie na stanowisku dyrektor, z liczbą godzin równą 1/3 etatu nauczycielskiego- zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej.

Co spowodowało podjęcie decyzji o zmianie mojego stanowiska? Do szkoły uczęszcza 590 uczniów (I-VI), z czego do świetlicy szkolnej zapisanych jest i uczęszcza do 6 grup 139 uczniów z kl. I-III. Liczebność w grupie do 25 osób. Świetlica czynna jest w godz. 7:00 do godz.16:00
Rodzice sygnalizują, że powinna być czynna dłużej, bo ze względu na czas pracy, nie są w stanie odebrać dzieci do godz. 16:00.
22 kwietnia wystąpiłam do Pani Burmistrz z prośbą o zwiększenie liczby przydzielonych godzin w świetlicy, z 90 w obecnym roku do 120. Zaznaczyłam, że dodatkowo 7 godz. realizują nauczyciele w ramach tzw. godzin karcianych. Odbywa się to kosztem mniejszej liczby kółek zainteresowań.
W odpowiedzi otrzymałam pismo (27 kwietnia) z propozycją zmiany organizacji pracy świetlicy tak, by zmniejszyć zaplanowaną liczbę godzin świetlicy ze 120 tyg. poniżej 80. Arkusz organizacyjny przekazany Gminie zawierał nadal 120 godzin. 4 maja otrzymuję od Pani Burmistrz pismo z wnioskami i uwagami wynikającymi z analizy arkusza organizacji SP 2 w Lwówku Śl. Cytuję fragment:

1.Biorąc pod uwagę konieczność oszczędności od roku szk. 2015/16 rozpoczynamy wprowadzanie standardów w organizacji pracy placówek oświatowych. Planując zatrudnienie nauczycieli świetlicy, biblioteki, pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy proponuję wprowadzenie następujących zmian:
a. Zmniejszenie liczby godzin wychowawców świetlicy ze 120 godz./tyg. na mniej niż 80 godz./ tyg.
b. Zmniejszenie ilości godzin logopedy z 26 na 14 godz./tyg.(…)
9 maja wystosowałam pismo informujące, że zmniejszenie liczby godz. z zaplanowanych (zgodnie z potrzebami) ze 120 na 80 godz./tyg. nie jest możliwe. W aneksie do arkusza organizacyjnego uwzględniam 95 godz./tyg. w świetlicy oraz zmniejszoną liczbę godzin logopedy. Nie mogę pogodzić się z tym, że nie pomogę najmłodszym dzieciom w zakresie korekcji wad wymowy (obecnie 131 osób) i nie zagwarantuję dostatecznej opieki w świetlicy. 15 maja składam rezygnację. Dowiaduję się, że jestem umówiona z Panią Burmistrz na spotkanie 25 maja. W trakcie rozmowy przewija się temat hali. Pani Burmistrz powiedziała, że planuje „specjalny fundusz nagród” dla dyrektorów, którzy odznaczają się oszczędnościowym prowadzeniem placówki, a ja należę do tego grona. Nie wiem, czy my dyrektorzy mamy z sobą rywalizować, by tę nagrodę otrzymać?
Ta rozmowa potwierdziła słuszność mojej decyzji. Pani Burmistrz 27 maja wydaje Zarządzenie o przeprowadzeniu kontroli obiektów sportowych, w tym hali sportowej przy SP2. Dowiaduję się o niej 2 czerwca. Następnego dnia podczas kontroli nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, nie wydano zaleceń, czyli halą administruję rzetelnie. 16 czerwca Pani Burmistrz w wywiadzie dla Państwa stwierdziła że, cytuję: "Najważniejszym jest jednak, że chcę zatrudnić człowieka, który będzie tylko i wyłącznie administrował halą. Pani Dyrektor powinna skupić się na szkole, dzieciach i nauczycielach."

Okazało się jednak, że już 25 czerwca Uchwałą Rady Miejskiej został przyjęty Regulamin korzystania z hali sportowej, w którym jasno określono, że „Administrowanie obiektem sportowym należy do Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2, działającego za pośrednictwem kierownika gospodarczego” . Pani Burmistrz twierdzi: „Chodziło tu przede wszystkich o halę sportową, którą zarządzała. Pani Dyrektor chciała otrzymywać za ten fakt dodatkowe wynagrodzenie, na które ja się nie zgodziłam”. Jestem dyrektorem szkoły któremu dołożono bardzo wiele obowiązków. Pani Burmistrz słusznie twierdzi, że powinnam zająć się tylko szkołą. Więc dlaczego dalej halą ma zarządzać dyrektor? Od 01 stycznia 2014 pracuję w imieniu i na rzecz Gminy prowadząc działalność komercyjną w hali sportowej. Ponadto organizuję lub współorganizuję wiele imprez dla społeczności lokalnej, składam wnioski na dofinansowanie zatrudnienia animatora sportu na kompleksie boisk Orlik. Nie jest to normalna sytuacja. Przy tak wielkiej odpowiedzialności, uważam, że powinna być zatrudniona osoba administrująca halą, a jeśli ma zajmować się tym dalej wyłoniony w drodze konkursu dyrektor szkoły, to uczciwe byłoby przyznanie tej osobie dodatku za administrowanie hali. Sugestia Pani Burmistrz, iż powinnam zająć się tylko szkołą, dziećmi, nauczycielami - brawo! To robiłam i chciałam dalej robić, jednakże nie mogłam. Jednocześnie oświadczam, że nie jestem uwikłana w żadne układy polityczne, czy jakiekolwiek „grupy przeciwne Pani Burmistrz”. Szkoda, że Pani Burmistrz moją działalność postrzega tylko w kontekście finansowym, czemu dała wielokrotnie wyraz, nie podnosząc ważniejszych kwestii organizacyjnych dla dobra dzieci. Każda z nas, piastując tak ważne funkcje, będąc osobą zaufania publicznego, odpowiada za swoje czyny i słowa.

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3