reklama

Lwówek Śląski: Samochodem wjechał do jeziora Pilchowickiego

Alina GierakZaktualizowano 
Do wypadku na zaporze doszło po godz. 19 KPP Lwówek Śląski
Sceny jak z filmu rozegrały się 13 czerwca wieczorem nad zaporą w Pilchowicach. 56-letni mężczyzna rozpędził samochód i wjechał autem do jeziora. Nie udało się go uratować. Zostawił list pożegnalny

Jak mówią świadkowie zdarzenia, mężczyzna chodził przez kilka minut po koronie zapory, rozmawiał przez telefon, był zdenerwowany. W pewnym momencie wsiadł do auta (terenowe BMW) rozpędził się i z wysokiej skarpy wskoczył do jeziora.Auto dryfowało przez chwilę. - Jeden ze świadków zdążył podpłynąć do samochodu i wyciągnąć kierowcę. Mimo natychmiastowej akcji reanimacyjnej, nie udało się go uratować - relacjonuje Mateusz Królak z policji w Lwówku Śląskim.

ZOBACZ: PRZEWODNIK PO DOLNYM ŚLĄSKU

Policjanci nie wykluczają, że kierowca chciał popełnić samobójstwo. - Wiadomo, że w swoim domu w Mysłakowicach zostawił list pożegnalny - mówi Mateusz Królak.

Strażacy w czwartek usiłowali wyciągnąć samochód z jeziora. Akcja będzie kontynuowana w piątek.

Zapora w Pilchowicach
Powstała na rzece Bóbr w latach 1904-1912 w celu ochrony przed powodziami. Decyzja o budowie Zapory Pilchowickiej zapadła 3 lipca 1900 roku. Pierwsze prace rozpoczęto w 1902 roku. W 1904 roku rozpoczęto drążenie kanału, który miał odprowadzać wodę z placu budowy. Kanał ma szerokość 9 m, wysokość 7 m, a jego długość wynosi 383 m.

W odległości 152 m od wlotu znajduje się 45 metrowy szyb, w którym znajduje się betonowa śluza służąca do kontrolowania przepływu wody (śluza działa do dziś). Po wybudowaniu kanału stworzono przegrody znajdujące się za wlotem kanału i przed jego wylotem, dzięki czemu osuszono i przygotowano teren pod budowę (przegroda przed wlotem kanału istnieje do tej pory, jednak znajduje się ona pod lustrem wody, stanowi ona barierę ochronną przed przenoszeniem cięższych kawałków skał po dnie oraz innych elementów mogących zagrozić zaporze).

20 czerwca 1908 r. nastąpiło uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego oraz aktu erekcyjnego zapory. W 1909 r. wezbrane wody podtapiały dół fundamentów i część korpusu zapory. 16 listopada 1912 r. nastąpiło oficjalne otwarcie zapory przez cesarza Wilhelma II.

Wysokość zapory to 69 m, a szerokość jej korony to 270 m. W wyniku budowy zapory powstał zalew o pow. 240 ha i pojemności 50 mln metrów sześciennych. Poniżej zapory zbudowano elektrownię o mocy 7,5 MW złożoną z 6 turbozespołów. (Źródło: wikipedia.org)

Jak postępować w przypadku zdarzenia lub wypadku drogowego.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3