Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ponad 34 tysiące złotych stracił legniczanin. Dał się oszukać „pracownikowi banku”

Klaudia Korfanty
Klaudia Korfanty
Legniczanin dał się nabrać na oszustwo na pracownika banku. Stracił ponad 34 tysiące złotych.
Legniczanin dał się nabrać na oszustwo na pracownika banku. Stracił ponad 34 tysiące złotych. Piotr Bilski/Polska Press
Legniczanin sądząc, że chroni swoje pieniądze, ku namowie „pracownika banku” przelał je na nieznane konto. Stracił 34,5 tys. złotych. To nie pierwszy raz, kiedy ofiarą oszustwa pada mieszkaniec naszego miasta. Jak do tego doszło? Szczegóły poniżej.

Legnicka policja alarmuje. Oszuści wciąż w natarciu!

Legnicka policja codziennie otrzymuje po kilka zawiadomień dotyczących różnego rodzaju oszustw (!). W miniony wtorek ofiarą oszustwa padł mężczyzna z Legnicy. Sprawę zgłosił na policję. Przestępcy podszyli się za pracowników banku i telefonicznie skontaktowali z legniczaninem. Wzbudzili zaufanie, ponieważ na ekranie telefonu wyświetliła się nazwa banku. To tak zwany spoofing.

Technologiczne rozwiązania umożliwiają przestępcom podszywanie się praktycznie pod każdą osobę czy instytucję, ale nie dają póki co możliwości zapobiegania temu działaniu i zablokowania spoofingu - informuje mł. asp. Anna Tersa z legnickiej komendy.

Oszust podszywając się pod przedstawiciela banku, przekazał fałszywą informację o tym, że pieniądze na koncie mężczyzny są zagrożone i należy je natychmiast przelać na konto techniczne. Legniczanin będąc pewnym, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku zaufał mu i przelał swoje pieniądze na podane konto. Tyle wystarczyło, żeby stracił 34,5 tys. złotych.

Bywa, że rozmówca nalega na zainstalowanie aplikacji np. AnyDesk, która umożliwia mu zdalną obsługę naszego sprzętu. To powinno od razu wzbudzić naszą czujność. Podobnie jak prośba o podanie wrażliwych danych, numerów czy haseł do kont bankowych itp. Pamiętajmy, pracownik banku nigdy nie poprosi nas o takie dane lub instalowanie aplikacji.

Weryfikujmy wszystkie otrzymywane telefonicznie lub wirtualnie wiadomości dotyczące zgromadzonych oszczędności. Przede wszystkim nie przekazujmy swoich pieniędzy na niewiadomego pochodzenia konta bankowe - apeluje mł. asp. Anna Tersa.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto