Wypadek gimnazjalistów Lwówek Śląski: Kierowca przysnął na sekundę
Siedem miesięcy badała niemiecka policja okoliczności wypadku polskiego autokaru na autostradzie pod Ingolstadt, do którego doszło 8 czerwca.
Ustaliła, że:
1/ autokar był sprawny technicznie
2/ kierowca jechał z przepisową prędkością
3/ przysnął na sekundę podczas wyprzedzania innego auta na autostradzie - to było bezpośrednią przyczyną wypadnięcia z samochodu trasy. Auto przewróciło się na bok.
W wypadku zginęła jedna dorosła osoba, 23 zostało rannych, w tym bardzo ciężko dwie gimnazjalistki. Jedna z nich 16-letnia Ola nadal nie jest w pełni sprawna. Czeka ją trudna i kosztowna rehabilitacja.
O wypadku czytaj TUTAJ
Wypadek gimnazjalistów z Lwówka Śląskiego (AKTUALIZACJA)
Lwówek Śląski. Ostatnia ranna gimnazjalistka wraca do Polski
Wypadek gimnazjalistów Lwówek Śląski: Nakaz karny dla kierowcy
- Sąd Rejonowy w Ingolstad wydał pod koniec listopada nakaz karny dla kierowcy autokaru- mówi Justyna Lewańska.
Zarzuty to nieumyślne spowodowanie śmierci jednej osoby i uszkodzenie ciała w wielu przypadkach.
Jak wyjaśnia konsul, kierowca ma 2 tygodnie (od czasu odebrania korespondencji z niemieckiego sądu) na podjęcie decyzji.
Jeśli kierowca przyzna się do winy, nie będzie procesu. Zapłaci tylko karę pieniężna, której wysokość ustali sąd.
Jeśli kierowca nie przyzna się do winy, czeka go rozprawa w Niemczech i kara, nawet więzienia.
Wypadek gimnazjalistów Lwówek Śląski: Jak doszło do tragedii
Policja i śledczy nie mają wątpliwości, że do wypadku doszło, gdy kierowca przysnął na sekundę.Potwierdziły to zeznania świadka, kierowcy ciężarówki jadącej w tym samym czasie autostradą oraz symulacja przeprowadzona przez biegłych.
Statystyki wykazują, że zmęczenie kierowców jest przyczyną około 10-15 proc. ciężkich wypadków drogowych. Prawdopodobieństwo udziału w wypadku zmęczonego kierowcy może być nawet ośmiokrotnie wyższe niż u osoby wypoczętej – wówczas bowiem pogarsza się zdolność psychomotoryczna: refleks i podzielność uwagi, koordynacja wzrokowo-ruchowa, ocena prędkości, ocena odległości, a także wrażliwość na olśnienie i adaptację wzroku do ciemności. Na zmęczenie składa się czas spędzony za kierownicą, niewyspanie, stres oraz pora dnia, kiedy prowadzimy auto – największe ryzyko zaśnięcia za kierownicą występuje między północą a 6.00 rano (najsilniejsze o godzinie 4.00 nad ranem ) oraz pomiędzy godzinami 13.00 a 16.00.
Do wypadku pod Ingolstadt doszło 8 czerwca o godz. 4.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?