Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zabawa w chowanego w Ikea Janki. 10 tysięcy chętnych czeka na decyzję marketu

Piotr Wróblewski
Zabawa w chowanego w Ikea Janki. 10 tysięcy chętnych czeka na decyzję marketu
Zabawa w chowanego w Ikea Janki. 10 tysięcy chętnych czeka na decyzję marketu Krzysztof Szymiek
Myślicie, że minął czas dziecięcych zabaw? Niekoniecznie. Organizatorzy wielkiej zabawy w chowanego tworzą grę w gigantycznym markecie. Podobne wydarzenia powstają w całym kraju. Czekamy na decyzję centrali.

Zabawa w chowanego w Ikea Janki

W internecie powstało wydarzenie „Ikea Janki - Wielka zabawa w chowanego!” Organizatorzy, idąc za przykładem kolegów i koleżanek z Europy Zachodniej, chcą bawić się w popularnym markecie. Termin gry wyznaczyli na 18 kwietnia.

Powstały specjalne zasady dla potencjalnych zawodników. Odbędą się trzy tury gry, każda potrwa 30 minut. Powstaną też 3 bazy. Będzie dziesięciu szukających, wybieranych losowo spośród wszystkich uczestników. Gracze ustalili, że ich znakiem rozpoznawczym będą koszulki w określonym kolorze. W tej chwili zainteresowanych udziałem w zabawie jest ponad 10 tys. osób.

Gra organizowana jest oddolnie, za pośrednictwem internetu. Zapytaliśmy się, co sądzą na jej temat pracownicy sklepu i czy pod względem prawnym możliwa jest organizacja takiego wydarzenia.

- Na razie jest tylko informacja, że wielka rzesza klientów chciałaby wziąć udział w takim wydarzeniu. Trwają rozmowy z organizatorami. Póki co sklep zastanawia się jak to rozegrać pod względem logistycznym. Na tę chwilę nie padły jednak żadne konkretne deklaracje – tłumaczy Krzysztof Krajewski, przedstawiciel sklepu Ikea w Jankach.

Wydarzenie powstało nie tylko w markecie w Jankach. Grupy ludzi z całego kraju organizują się za pośrednictwem mediów społecznościowych. W Krakowie swoją obecność zapowiedziało 5 tys. osób, w Poznaniu 7 tys. , a w Gdańsku aż 13 tys. Wydarzenia mają się odbyć już wkrótce, jednak cały czas czekamy na oficjalne stanowisko sieci Ikea w tej sprawie.

- My nie jesteśmy organizatorem żadnego z wydarzeń zamieszczonych w serwisach społecznościowych. Postanowienie o tym, czy takie działania uzyskają naszą zgodę, zostaną podjęte centralnie, w porozumieniu z kierownikami sklepów. Chcemy, żeby była to decyzja całej naszej firmy - tłumaczy Paulina Nesteruk – Łuczyńska specjalista ds. komunikacji w Ikea Polska.

Jak zorganizować zabawę?
Moda na zabawę w chowanego w popularnym sklepie meblowym wzięła się z Belgii. W lipcu ubiegłego roku, w miejscowości Wilrijk, z okazji urodzin jednej z mieszkanek, zorganizowano pierwsze takie wydarzenie. Solenizantka, Elise De Rijck, spełniła tym samym jedną z 30 rzeczy, które chciała zrobić przed 30. urodzinami. Do zabawy dołączyło ponad 500 osób. Od tej pory, głównie za pomocą mediów społecznościowych, organizują się kolejne grupy, m.in. z Monachium i Amsterdamu. Co ciekawe, po raz pierwszy w chowanego w Ikei bawiono się w Szwecji. W 2009 roku w zabawie wzięło udział 150 osób. Rok później było ich już ponad 2 tys.

Nim gra dojdzie do skutku, zgodę musi wydać kierownik danego sklepu. Dowiedzieliśmy się, że aby zorganizować zabawę w markecie, trzeba napisać maila z prośbą do szefa marketingu danego sklepu. Sytuację znacząco ułatwi decyzja centrali. Niedługo poznamy jej treść, jednak patrząc na zachodnich kolegów mamy nadzieję, że w chowanego pobawimy się także w naszym kraju.

Czytaj też: QUIZ. Jak dobrze znasz ortografię?


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto